Sunday, May 8, 2011

Illusjonisten som avslører triks brukt i "helbredelsesbransjen"

Da tenker jeg det er på tide å få forsvart troen!
I vår tid herjer det med grådige tv-evangeliser som står frem på de kristne tv-kanalene og ber det kristne folk om å "tømme" lommebøkene for å støtte deres tjenester for så å høste store velsignelser, eller for den saks skyld helbredelser som resultat.
Når kristne gjør en såpass dårlig jobb med å avsløre disse falske profetene så må Derren Brown, en kjent britisk illusjonist, steppe inn på arenaen for å skape den perfekte fake "faith-healeren"! Følg med i denne interessante dokumentaren som jeg vedlegger i dette blogg innlegget og la deg ikke lenger bli lurt av disse grådige predikantene som kommer til dere som ulver i fåreklær! Ved å legge dette ut så sier jeg ikke at jeg ikke tror at Gud helbreder i dag, for det tror jeg! Men "helbredelsene" som skjer i det synlige og det offentlige rampelyset tror jeg oftest er falske helbredelser med manipulasjon og hyptonse som noen hovedfaktorer.

4 comments:

Alexander said...

Utrolig! Godt å få det dokumentert! Takk for at du la dette ut Jarmo! Utrolig utspekulert og ondskapsfullt å utnytte de svakeste på den måten.

Tonje said...

Tragisk at folk holde på sånn!

Caroline said...

Det er skremmende hvordan noen folk driver bisniss på en sånn måte. Supert at noen jobber med å vise frem den virkelige sannheten!

Synne said...

Så denne her jeg også - utrolig interessant og skremmende!